10.07.2025
Скільки гектарів вигоріло під час пожежі в заповіднику «Асканія-Нова»?
Днями, а саме 7 липня, співробітники «Асканії-Нова» святкували професійне свято – День ...
12.06.2025
Як Дніпропетровщина потерпає від війни
Дніпропетровська область переживає зараз, можливо, найважчий час, якщо рахувати від початку російської ...
04.06.2025
Цікаві та корисні онлайн заходи Екоцентру
На останньому тижні навчального року співробітники Центру екологічної інформації Гончарівки провели два ...
31 жовтня 1996 року 6 причорноморських країн – Болгарія, Грузія, Росія, Румунія, Туреччина та Україна – підписали Стратегічний план дій, що направлені на врятування й захист Чорного моря. План передбачає заходи зі зменшення забруднення, надання коштів на екологічні проекти, початок розробок технологій, які не шкодять довкіллю.
Для Херсонщини проблеми Чорного моря є дуже актуальними. Щорічний річковий стік у море становить близько 310 км3, у тому числі через Дунай та Дніпро на його найбільш мілководну площу, де зароджується основна частина всіх живих організмів. У морі мешкає більше 2,5 тис. видів тварин і риб, а рослинний світ представлений понад 270 різновидами багатоклітинних зелених, червоних і бурих донних водоростей, фітопланктон включає не менше 600 видів.
Але життєздатність Чорного моря значно погіршилася порівняно з попередніми трьома десятиліттями. За даними «Морської Червоної книги», на мапі небезпечних регіонів Чорне море посідає І місце за забрудненням нафтопродуктами. Близько 160 видів морських тварин знаходяться на межі вимирання, а найнебезпечнішою зоною щодо забруднення нафтою є Одеський порт.
Головна ідея цьогорічного Міжнародного дня захисту Чорного моря – екологія та збереження чорноморського басейну.
З цієї нагоди Центр екологічної інформації Гончарівки підготував для дітей з гуртка Херсонського обласного центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді презентацію про проблеми екології Чорного моря, поточний екологічний стан і дії щодо його поліпшення, у тому числі і протидії перелову риби, який завдає значної шкоди морській екосистемі.
Також дітям запропонували екологічні ігри: «Морські однофамільці» – треба було назвати якомога більше представників морської фауни, що мають таку ж назву, як і сухопутні тварини; «Знайди собі пару» – учні розбилися на 2 команди, одна група отримала папірці із зображенням морських мешканців, інша – фотокартки підводних жителів. Такі забавки в інтерактивному форматі допомогли юним відвідувачам книгозбірні краще познайомитися з фауною Чорного моря.