Новини. Події

21.02.2024
Через війну популяція зубрів значно скоротилася
Національний природний парк “Залісся”, що в Київській області понад місяць перебував під ...

Детальніше...

17.02.2024
Результати роботи застосунку ЕкоЗвгроза
На початку повномасштабного вторгнення рф було створено вебресурс та мобільний застосунок ЕкоЗагроза ...

Детальніше...

05.02.2024
Окупанти знов вбивають тварин лівобережжя
Нещодавно мережу сколихнули світлини, на яких російські окупанти позують з мертвими тваринами, вочевидь ...

Детальніше...

Всі новини

Голосування
Як Ви ставитесь до бродячих тварин в місті?







Випадкове фото



Протокол-звіт № 13 круглого столу – розширеного засідання Громадської екологічної ради при Державному управлінні охорони навколишнього природного середовища в Херсонській області від 26.01.2010 р.

Присутні: Повноважні представники ряду громадських організацій – членів Громадської екологічної ради (Екоради), і зокрема: Василенко Л.М. – ХМДГЕО „Ластівка”; Колісниченко В.С. і Ладичук Д.О – Херсонське обласне товариство Соборного козацтва України „Січ”; Романенко Г.М. і Лушпінський Р.О. – ХОО Всеукраїнського об`єднання ветеранів, Бичковський Ю.О. – голова Херсонської обласної громадської організації «Ліга власників службово-спортивних собак».
Запрошені: Акімова С.В. – керівник Центру екологічної інформації обласної універсальної наукової бібліотеки імені О. Гончара; Бобошко Ю.М. – керівник відділу енергозбереження кафедри енергетики та електротехніки Херсонського національного технічного університету, голова експертно-науково-технічної робочої групи Громадської екологічної ради; Твердий І.П. – начальник Південно-Української гідрогеологічної експедиції Причорноморського державного регіонального геологічного підприємства Мінприроди України; Костиря А.А. – голова Новомаячківської селищної ради; Кос В.І. – заступник голови Новомаячківської селищної ради; Полішко В.С. – головний спеціаліст департаменту загального машинобудування Мінпромполітики України; Фаворський Ю.П. – головний інженер Інституту відновлювальної енергетики Національної Академії наук України; Пилипчук О.Ю. – заступник начальника УЦЗ ГУМНС України в Херсонській області, начальник відділу організації заходів цивільного захисту; Гайдай В.В. – провідний спеціаліст відділу організації заходів цивільного захисту УЦЗ ГУМНС України в Херсонській області; Коваленко І.В. – методист Херсонського обласного центру еколого-натуралістичного товариства учнівської молоді.
Також були присутні представники Херсонської ТРК «Скіфія», ТРК «Україна», Херсонського обласного радіо.

Порядок денний

Розширене засідання Екоради та круглий стіл були присвячені розгляду питань формування засад та спільних рішень щодо подолання наслідків катастрофічних підтоплень в області і визначення шляхів забезпечення надійного захисту територій та населених пунктів від проявів регіонального підтоплення з огляду на критичність ситуації в смт. Нова Маячка та відповідне звернення жителів селища до Екоради.

Анотований звіт круглого столу

В процесі дискусії перш за все Г.М.Романенко, І.П.Твердий, Д.О.Ладичук, А.А.Костиря та інші в межах своїх повноважень, професійних знань та наявних у розпорядженні матеріалів поінформували учасників круглого столу про певні складові реалістичного стану, причин та наслідків шкідливої дії вод в смт. Нова Маячка та прилеглих територій і найближчих населених пунктів, а також області і Причорноморського низинного регіону в цілому.
Одностайно всі учасники круглого столу зійшлися на тому, що прояви підтоплення і затоплення вже мають постійний характер, а існуюча система захисту (вертикальний дренаж) лише частково вирішує свої завдання і в цілому в кінцевому результаті лише погіршує загальну соціально-екологічну ситуацію в регіоні при надзвичайно великих витратах (при роботі 16-ти станцій вертикального дренажу в смт. Нова Маячка відкачується і скидається в Північно-Кримський магістральний канал більше 43 млн. куб. м води, на що витрачається 3 мільйони 346 тисяч гривень).
Крім того, на постійне прогресуюче погіршення зазначеної ситуації (і не тільки в районі смт. Нова Маячка, а і в області в цілому) в останні роки практично не реагує належним чином влада області, що можна пояснити лише намірами приховати «бездіяльність та неадекватність місцевої політики щодо боротьби з проявами підтоплення» на фоні згубної для області політики «відновлення та нарощування площ тотального зрошення, як основи високопродуктивного сільськогосподарського виробництва…».
Певним чином до такої бездіяльності та підходів місцевої влади до проблеми підтоплення спонукала і постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2007 року № 255, якою була ліквідована дія Державної програми запобігання і боротьби з підтопленням земель… Практично одним розчерком пера були ліквідовані нормативно-правові засади та конкретизовані завдання боротьби з постійно прогресуючими проявами підтоплення на значних територіях багатьох регіонів України, в тому числі – на Херсонщині…
З огляду на зазначене, обговоривши певні можливі напрямки спільних дій, технічних та управлінських рішень, матеріального та фінансового забезпечення тощо всі учасники круглого столу одностайно визначились у необхідності:
1. Терміново, з метою забезпечення мінімізації негативних впливів на життєзабезпечення жителів смт. Нова Маячка в існуючих умовах, зробити відповідні звернення до Кабінету Міністрів України, Херсонської обласної державної адміністрації та обласної ради, державних підприємств «Херсоноблмеліоводгосп» та «Херсонобленерго» щодо забезпечення максимального задіяння в роботу станцій вертикального дренажу (на 26 січня працювало 12 із 16 станцій і ДП «Херсоноблмеліоводгосп» в силу обмежень по лімітам на електроенергію та відповідним коштам попередив селищну раду про можливість зменшення кількості працюючих дренажних станцій) до повного зняття практично катастрофічного стану з підтопленням територій та помешкань селища.
2. Звернутись до низки управлінських, галузевих та наукових установ із запитами та поданнями щодо отримання офіційних даних та показників динаміки негативних змін стану соціально-екологічних, агро-екологічних та виробничо-економічних показників «розвитку» області за останні 15–20 років та відповідні прогнози цих змін у найближчі 10-20-30 років.
3. Звернутись до Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки та оборони України, комітетів Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та з питань національної безпеки та оборони, Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, Національної Академії наук України, Інституту проблем національної безпеки при РНБОУ тощо з поданнями та пропозиціями щодо:
3.1. Забезпечення організації та виконання постійних, всеосяжних і незалежних з позицій «виробничих інтересів» моніторингових досліджень стану довкілля, і зокрема у сфері водокористування та гідрогеології, визначених завданнями „Державної цільової екологічної програми проведення моніторингу навколишнього природного середовища”, затвердженої Постановою КМУ від 5 грудня 2007 року № 1376, та створення відповідно Регіонального інформаційно-аналітичного центру моніторингу довкілля Херсонської області з належним статусом, організаційним та фінансовим забезпеченням, формуванням відповідних першочергових завдань і програм моніторингових досліджень на півдні України.
3.2. Формування конкретних завдань профільним установам Кабінету Міністрів, відповідним галузевим інститутам, а також науковим установам Національної Академії наук України та Раді по вивченню продуктивних сил України НАН України опрацювати наявні статистичні матеріали та факти з максимальним розширенням інформативної бази як за показниками, так і за територіями, аби засвідчити достовірність динаміки зростання негативних тенденцій соціально-економічного та екологічного стану і визначити шляхи їх подолання.
3.3. Включення до програм наукових досліджень Ради національної безпеки та оборони України завдань, головною метою яких мають бути визначення реальних рівнів та прогнози втрат екологічно-ресурсної бази Південно-Дніпровського регіону зокрема, ряду інших депресивних регіонів та України в цілому, як процесів рівня національних загроз, а також відновлення роботи Експертної робочої групи з питань боротьби з регіональним підтопленням при Вченій Раді Інституту проблем національної безпеки при РНБОУ, яка протягом 2005 – 2008 років напрацювала значний матеріал, який, на жаль, був проігнорований певними установами виконавчої влади і досі не знайшов свого відображення та врахування у відповідних управлінських рішеннях.
4. Вважати за доцільне фахівцям Південно-Української гідрогеологічної експедиції Причорноморського державного регіонального геологічного підприємства та ініціативній групі вчених – представникам експертно-науково-технічної робочої групи незалежної громадської екологічної експертизи Екоради (фахівці Херсонського національного технічного університету, Херсонського державного аграрного університету та ряду інших установ) за участі фахівців Інституту відновлювальної енергетики Національної Академії наук України продовжити відпрацювання альтернативних реалістично енергетично-ощадних та ефективних схем захисту смт. Нова Маячка та прилеглих територій на засадах горизонтального дренажу та забезпечення поверхневого водовідведення із скидом дренажної води у р. Дніпро, визначення відповідних технічних завдань до робочих проектів реалізації відповідних технічних рішень, а також їх супроводу при впровадженні у найкоротший термін.
Учасники круглого столу вважають за доцільне доручити Громадській екологічній раді підготувати відповідні звернення та подання і з відповідними додатками та копіями документів направити їх до зазначених вище установ.
Зазначені рішення та пропозиції учасниками круглого столу були прийняті одноголосно без будь-яких застережень. 

Голова Екоради Г.М. Романенко

Секретар Екоради Л.М. Василенко

Додаткову інформацію по проведенню круглого столу ви можете знайти тут

Екологічний календар