Новини. Події

02.02.2022
Результати фотоконкурсу від Центру екологічної інформації
Центр екологічної інформації бібліотеки Гончара радий оголосити про завершення фото-конкурсу до Дня ...

Детальніше...

02.02.2022
Гончарівка роздає подарунки
На початку тижня співробітники Центру екологічної інформації бібліотеки Гончара завітали до Херсонської ...

Детальніше...

30.01.2022
Глядачі Гончарівки у захваті від фільму «Без тями від зброї»
За кілька днів до показу ми довго вагалися, яку ж стрічку обрати. Але фільм "Без тями від зброї" ...

Детальніше...

Всі новини

Голосування
Як Ви ставитесь до бродячих тварин в місті?







Випадкове фото



Протокол № 15 розширеного засідання Громадської екологічної ради при державному управлінні охорони навколишнього природного середовища в Херсонській області від 31.08.2010 р.

Присутні: Повноважні представники 7-ми громадських організацій (з 9-ти відповідно до Наказу державного управління охорони навколишнього природного середовища в Херсонській області та протокольних рішень від 27 серпня 2010 року), і зокрема: Карпенко І.І., Озерицька І.М., Підгайний М. . – Херсонське обласне товариство захисту тварин і росин „Вірні друзі”; Ідаятов В.А., Баландіна Т.Л. – Херсонське обласне об`єднання ВЕЛ; Баландін В.М. – ХОО СКПУ; Василенко Л.М. – ХМДГЕО „Ластівка”; Колісниченко В.С., Ладичук Д.О. – Херсонське обласне товариство Соборного козацтва України „Січ”; Лушпінський Р.О., Романенко Г.М. – ХОО Всеукраїнського об`єднання ветеранів, Стародубцева Л. В. - ВГО «Мама-86», Нова Каховка.
Запрошені: Акімова С.В., Бобошко Ю.М., Дорошенко А.А. Маховський О.Г. Щепьоткіна Л.В.
В засіданні за дорученням голови обласної державної адміністрації Костяка М.М. брав участь радник голови Михайлов В.М.
(Відповідно до раніше прийнятих рішень та попередніх домовленостей, розширене засідання Екоради проведено в приміщенні обласної державної адміністрації (2-й поверх) за адресою м. Херсон, площа Свободи, 1.)

До порядку денного було запропоновано внести наступні питання:
1. Нова соціально-екологічна політика області в умовах ресурсно-екологічної депресії та завдань її подолання.
Інформують: голова Екоради, радник голови обласної державної адміністрації Г.Романенко і радник голови обласної державної адміністрації В. Михайлов, обговорюють всі присутні.
2. Деякі актуальні соціально-екологічні проблемі регіону та шляхи Ії вирішення:
2.1. Про порушення Херсонською міською владою природоохоронного та архітектурно-будівельного законодавства з огляду на діючу та «перспективну» Генеральну схему (план) забудови міста в частині збереження зелених насаджень, водоохоронних берегових територій, внутрішніх територій забудованих кварталів тощо з конкретизацією фактів на відповідних картосхемах та вирішенням питань проведення спільно з обласною державною адміністрацією відповідних громадських слухань.
Інформують; Г.Романенко., Л.Щепьоткіна (Громадська рада при ОДА)
2.2. Про порушення Херсонською міською владою природоохоронного законодавства у сфері поводження з безпритульними тваринами
Інформує І.Карпенко, М.Підгайний.
2.3. Про громадську підтримку впровадження в області (як початковий варіант – в Скадовському районі) експериментальної моделі оптимізації управління охороною здоров’я в умовах єдиного медичного простору регіону (відповідно до рішень і пропозицій Комітету з питань охорони здоров’я Верховної Ради України).
Інформує В.Ідаятов
2.4. Про впровадження в області розробок з нормованого водокористування та оперативного розрахунку поливних режимів та прогнозів поливів сільськогосподарських культур за дефіцитом волого запасів, що певним чином блокуються виробничниками.
Інформує В.Ідаятов
2.5. Про необхідність налагодження громадсько-інспекційної природоохоронної роботи в області та визнання обласними природоохоронними установами Мінприроди України необхідності такої співпраці з метою подолання браконьєрства і корупції у сфері природокористування.
Інформує В.Колісниченко
2.6. Про потребу створення промислового комплексу утилізації відходів нафтопереробки та паливно-мастильних матеріалів, промислових мастильних відходів, продуктів очистки забруднених вод и територій та посилення контролю за забрудненнями такими відходами.
Інформує О.Маховський
3. Різне (інші дискусійні питання).

Дана пропозиція була підтримана одноголосно і в подальшому порядок денний розглядався за запропонованою схемою.

1. З першого питання слухали Г.М.Романенка, який проінформував присутніх про те, що і обласна державна адміністрація, і громадськість визнає критичність ситуації та необхідність перегляду підходів до вирішення соціально-екологічних питань в області.
За оцінками інституту проблем національної безпеки сучасний комплекс природних і техногенних факторів підтоплення земель з найбільш загрозливим впливом на безпеку життєдіяльності проявляється у Херсонській області, де за різними оцінками в тій чи іншій мірі від негативної дії води потерпають майже 300 населених пунктів та від 40 до 70% території.
Серйозною проблемою регіонального підтоплення земель, промислово-міських агломерацій та сільських населених пунктів в Херсонській області та Південно-Дніпровському регіоні в цілому є успадкований від СРСР аномальний вплив техногенних чинників водокористування, яке в 2-5 разів перевищує місцевий водний баланс, а також зростання величин та динаміки опадів внаслідок глобальних змін клімату.
На жаль, всі ці негативні прояви наростали досить поступово, і лише в останні 15 - 20 років ми отримали в певних районах та населених пунктах періодичну катастрофічність, яку маємо і зупинити, і подолати.
З огляду на ситуацію 23 червня 2010 року на розширеному засіданні Кабінету Міністрів України за участі Президента України В.Ф.Януковича область була визнана депресивною, і в основі цього визначення головним фактором є ресурсно-екологічний.
Ми отримали чітке і конкретне завдання повністю переглянути свої підходи до формування соціально-екологічної політики в регіоні – вона має базуватись на конкретних реаліях сьогодення, на чіткому розумінні показників динаміки негативних змін та прогнозі таких змін на майбутнє. Це дасть нам змогу визначитись із шляхами і завданнями щодо стабілізації ситуації, подолання депресії і подальшого економічного зростання.
І сьогоднішнє зібрання також має внести свій вклад у визначення таких шляхів і завдань.
А на їх основі ми відпрацюємо і конкретні управлінські рішення як на рівні області, так і на рівні держави, і відповідні програми дій, які обов’язково будуть оприлюднені для отримання вашої оцінки – адже саме громада є головним експертом дій влади та прийнятих нею рішень.
Ми сподіваємось на плідну співпрацю і порозуміння для того, аби разом вернути Херсонщині її славу.
В.Михайлов підтвердив підтримку зазначеної позиції з боку голови обласної державної адміністрації і також висловив сподівання, що екологічна громадськість не лише підніматиме питання, а й допомагатиме їх вирішувати у конструктивній співпраці.

2. З блоку питань висвітлення низки актуальних соціально-екологічних проблем регіону і міста Херсона зокрема та знаходження шляхів їх вирішення інформували Г.Романенко., Л.Щепьоткіна, М.Підгайний, В.Ідаятов, В.Колісниченко, О.МАховський. (Інформації кожного додаються).
По обговоренню кожного з питань були прийняті наступні пропозиції:
2.1. З питання про порушення Херсонською міською владою природоохоронного та архітектурно-будівельного законодавства з огляду на діючу та «перспективну» Генеральну схему (план) забудови міста в частині збереження зелених насаджень і водоохоронних берегових територій і акваторій:
– звернутись до обласної державної адміністрації з проханням визначитись з можливістю провести робочу зустріч-нараду із зазначеного питання за участі представників Херсонської міськради та міськвиконкому, правоохоронних органів, природоохоронних установ, відповідальних за земле- та водокористування управлінь облдержадміністрації, громадськості тощо з метою визначення засад законності формування управлінських рішень, що суперечать вимогам чинного природоохоронного законодавства та відповідному проекту «перспективної» Генеральної схеми (план) забудови міста в частині збереження та примноження зелених насаджень до діючих мінімальних (оптимальних) нормативів, охорони і збереження водоохоронних берегових територій і акваторій;
- визначитись з прийняттям узгодженого рішення про негайне опрацювання засад розробки, прийняття і реалізації програми збереження та примноження зелених насаджень до діючих мінімальних (оптимальних) нормативів в місті Херсоні, як основи опрацювання проекту «перспективної» Генеральної схеми (план) розбудови міста, та проведення громадських слухань з цього питання;
- визначитись із засадами спільних дій щодо прийняття правових управлінських рішень з реалізації проектів озеленення лікувальних закладів хвойними породами дерев спільної ініціативи «Подолаємо туберкульоз разом», я одного з перших кроків програмних дій по збереженню та примноженню зелених насаджень.
2.2. З питання про порушення Херсонською міською владою природоохоронного законодавства у сфері поводження з безпритульними тваринами :
- звернутись до обласної державної адміністрації з проханням визначитись з можливістю провести робочу зустріч-нараду із зазначеного питання за участі представників Херсонської міськради, міськвиконкому та міськжитлокомунгосу, правоохоронних органів, природоохоронних установ, санітарно-епідеміологічних та ветеринарних служб, громадськості тощо з метою визначення засад негайного зупинення проявів вандалізму по відношенню до безпритульних тварин, формування програми реально гуманного поводження з безпритульними тваринами відповідно до вимог чинного природоохоронного законодавства та нормативно-правових актів, прийняття відповідних узгоджених управлінських рішень і на рівні міста, і на рівні області;
- підтримати ініціативу якнайшвидшого створення комплексу технічного крематорію для утилізації тушок мертвих (в тому числі – унормовано евтанізованих) тварин, інфекційних та інших небезпечних біологічних відходів з метою технічного унеможливлення будь-яких проявів негуманного поводження з безпритульними тваринами та їх позазаконного відстрілу та невідомо якої утилізації.
2.3. З питання про громадську підтримку впровадження в області експериментальної моделі оптимізації управління охороною здоров’я в умовах єдиного медичного простору регіону висловлена подяка голові обласної державної адміністрації М.М.Костяку за підтримку запропонованих заходів та побажання взяти це питання під особистий контроль, оскільки деякі практичні кроки потребують безпосередньо його втручання і рішень.
2.4. З питання про впровадження в області розробок з нормованого водокористування та оперативного розрахунку поливних режимів та прогнозів поливів сільськогосподарських культур за дефіцитом волого запасів, що певним чином блокуються виробничниками, також висловлено побажання взяти це питання під особистий контроль і визначитись із рішенням про перегляд стратегічних підходів до системи водокористування в області, реорганізації системи зрошення з огляду на оптимізацію процесів і землекористування, і сівозмін, і водокористування тощо за еколого-економічними показниками.
2.5. З питання про необхідність налагодження громадсько-інспекційної природоохоронної роботи в області та визнання обласними природоохоронними установами Мінприроди України необхідності такої співпраці з метою подолання бракон’єрства і корупції у сфері природокористування запропоновано просити голову обласної державної адміністрації М.М.Костяка своїм рішенням (розпорядженням) сформувати систему громадсько-державного незалежного (позавідомчого) контролю, інспектування та інформування за використанням природних біо-ресурсів та боротьби з проявами браконьєрства і корупції у цій сфері.
2.6. З питання про потребу створення промислового комплексу утилізації відходів нафтопереробки та паливно-мастильних матеріалів, промислових мастильних відходів, продуктів очистки забруднених вод и територій та посилення контролю за забрудненнями такими відходами з огляду на критичність ситуації в області визнано за необхідне просити голову обласної державної адміністрації М.М.Костяка підтримати пропозицію науковців і бізнесменів, які працюють у цій сфері, щодо створення науково-промислового експериментального підприємства по відпрацюванню і впровадженню своїх сучасних технологій, які за певними параметрами перевищують існуючі світові і в змозі конкурувати з ними. Для цього потрібна певна організаційна та фінансова допомога на рівні облдержадміністрації та облради – досить швидка окупність впровадження та задіяння своїх місцевих підприємств у цю сферу дозволить і проконтролювати процеси утилізації цих відходів, і отримати дешеві енергоносії, і наповнити бюджет області, і вирішити питання природоохорони.
3. В різному (інші дискусійні питання) свої пропозиції озвучили:
- Василенко Л.М. ( ХМДГЕО „Ластівка”) – для громадськості надзвичайно важливим є прийняття певних екологічних програм міського та обласного рівня. Вважаю за необхідне проекти міської та обласної програм «|Екологія 2010 – 2015» надати для громадської експертизи та громадського обговорення до їх подачі на затвердження до міської та обласної рад.
- Бобошко Ю.М. (Науково-експертна робоча група при Екораді) – на сьогодні важливим суб’єктом суміщення виробничих і природоохоронних інтересів є Херсонський морський торгівельний порт – з ним ми вже кілька років опрацьовуємо певні питання. Зараз, враховуючи зміну керівництва порту, виникла певні питання його розвитку, які бажано обговорити на рівні облдержадміністрації. За позитивного рішення ми готові напрацювати конкретні пропозиції та прийняти участь у формуванні засад діяльності порту, їх погодження та прийняття управлінських рішень.
- Кілька років назад, за прем’єрства В.Ф.Януковича, ставилось питання про створення в областях агенцій інвестування проектів регіонального розвитку – на сьогодні ми маємо повернутись до цього питання, оскільки осмисленням виробничо-економічного стану та перспективами його розвитку ніхто не займається. Без такої установи (під будь-якою назвою) область не в змозі реально опрацювати свою реалістичну стратегію розвитку.

Підсумовуючи, Романенко Г.М. запропонував всі пропозиції та побажання, оприлюднені під час засідання, сформулювати окремим текстом і передати голові обласної державної адміністрації М.М.Костяку з метою визначення можливостей їх реалізації.
Пропозиція була підтримана одностайно.

На завершення радник голови обласної державної адміністрації Михайлов В.М. подякував присутнім за змістовну дискусію та конкретні пропозиції, які однозначно будуть сформульовані та конкретизовані для доведення позиції громади з кожного піднятого питання до голови обласної державної адміністрації М.М.Костяка з метою опрацювання та прийняття відповідних рішень.

Голова Екоради Г.М.Романенко     Секретар Л.М. Василенко


 

 

Екологічний календар