18.11.2024
Учні Херсона дізналися про екологічні збитки від війни
Центр екологічної інформації КЗ «Херсонська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Олеся ...
25.10.2024
Поточний стан справ у заповіднику «Асканії-Нова»
Скоро зима і всі природоохоронні заклади готуються до холодів. Не виняток і біосферний заповідник ...
20.10.2024
Через паління сухої трави та обстріли втрачаємо ліси
Для нашого довкілля вересень став місяцем лісових пожеж. Вогнеборцям довелося ліквідувати 19 лісових ...
Те, що ми знаємо про наше суспільство
і навколишній світ, ми знаємо з мас-медіа.
Ніклас Луман
В Центрі екологічної інформаціїі був проведений тренінг «Як працювати з інформацією, якщо вам за 50+».
Сучасні мас-медіа мають дуже велику суспільну силу, вони активно впливають на громадську думку та на масову свідомість населення. У суспільстві, як ніколи раніше, проявляється особиста залежність кожного громадянина від тих емоційних і моральних потоків, які несуть ЗМІ.
Наразі в Україні гостро постало питання медіаосвіти, яка має на меті виховати такого споживача медіа, який міг би ефективно, вміло й безпечно користуватися інформаційно-комунікаційними технологіями.
Не викликає сумнівів, що процес отримання й опрацювання інформації – невід’ємна складова нашого життя. В епоху Інтернету ніхто не може контролювати потік інформації до аудиторії. І тут разом зі свободою слова приходить вседозволеність, у тому числі неякісна медіапродукція, аморальність, зневага до загальнолюдських цінностей та загроза інформаційному та реальному суверенітету держави. Звідси – гострота питання щодо розвитку медіаосвіти в Україні. Потрібно вчити всі категорії населення – від дошкільника до дорослої людини – медіаграмотно опрацьовувати інформацію зі ЗМІ, підвищуючи рівень освіченості.
Під час тренінгу учасниці поважного віку знайомилися з проблемою неякісної інформації в Інтернет, відкривали для себе що таке «бот», «троль», «клікбейт» та «фейк». Вони мали можливість на реальних прикладах навчитися бачити маніпулятивні заголовки та те, як іноді інформація перекручуюється (навіть з посиланням на джерела!). Наприкінці тренінгу були дані ознаки якісного тексту та поради, як не попасти під маніпуляцію. Серед корисних дій учасниці виділили й те, що «слід більше читати книжки».
Тренінг вела лекторка Кристина Боровкова, автор проєкту «Internet Guide», спеціаліст по роботі з інформацією. Вона зазначила: «Тренінг відбувся як здійснена мрія провести заняття з медіаграмотності для людей поважного віку, яка була підтримана "Пікнік ІДЕЙ"». Завершилася зустріч чаюванням та обговоренням тренінгу.