18.11.2024
Учні Херсона дізналися про екологічні збитки від війни
Центр екологічної інформації КЗ «Херсонська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Олеся ...
25.10.2024
Поточний стан справ у заповіднику «Асканії-Нова»
Скоро зима і всі природоохоронні заклади готуються до холодів. Не виняток і біосферний заповідник ...
20.10.2024
Через паління сухої трави та обстріли втрачаємо ліси
Для нашого довкілля вересень став місяцем лісових пожеж. Вогнеборцям довелося ліквідувати 19 лісових ...
Минулої неділі відбулася довгоочікувана зустріч поціновувачів кіномистецтва, а саме – фільмів у жанрі нуару. Це, здебільшого, – кримінальні драми, в яких панує атмосфера песимізму, розчарування та цинізму, у котрій опинилося американське суспільство у 40-50 роках ХХ ст. Перші нуарні кінострічки почали з’являтися ще наприкінці 30-х років. Попри те, що зазначений період часу досить невеликий, кінодоробок цієї доби – величезний! Деякі шедеври суттєво вплинули на подальший розвиток кіномистецтва, саме тому співробітниці Центру екологічної інформації книгозбірні обрали нуар з-поміж інших жанрів.
Для першого разу ми запропонували користувачам передивитися відому стрічку американського режисера Альфреда Хічкока «Психо». Цей фільм вийшов на екрани у 1960 році й справив на глядачів неабияке враження. Подейкують, що в кінотеатрах люди навіть втрачали свідомість від страху та напруги, коли дивилися «Психо». Мабуть, із того часу Хічкока і почали асоціювати з фільмами жахів, що є невіглаством, адже Хіч (як його звикли по-дружньому називати) є визнаним королем саспенсу*. Звичайно, сучасний глядач, який звик і до блокбастерів, і до комп’ютерних спецефектів, вже не непритомніє під час перегляду, але ця стрічка і досі справляє враження. Чудова режисура, майстерний монтаж, змістовний сценарій та виразна гра акторів зробили фільм не тільки новаторським, але й популярним серед широких мас. Є багато нововведень, які саме Хічкок запровадив у фільмі «Психо». Наприклад, головну героїню вбивають буквально через півгодини після початку фільму – до Хічкока так ніхто не робив. Завдяки такому прийому сюжет стає ще цікавішим: глядачі звикають до гарненької Джанет Лі в ролі Меріон, а коли дівчина зникає з поля зору, вони ніби прокидаються і розуміють, що фільм про щось зовсім інше. Також у ті роки було заборонено демонструвати в кадрі унітаз та ванну кімнату. Але і тут режисер вирішив порушити канони: героїня рве на шматки свої записи та змиває їх у каналізацію, а потім приймає душ, де, власне, і відбувається знаменита сцена розправи над нею, яку показано завуальовано, без подробиць. Аби цей епізод не виглядав занадто кривавим, Хічкок вирішив знімати фільм на чорно-білу плівку.
Глядачі були вражені – вони і не здогадувалися, що старі, чорно-білі фільми можуть бути цікавими та захоплюючими. Після перегляду відбулася невелика дискусія щодо особливостей художнього стилю стрічки та історії створення сценарію. Відвідувачі пообіцяли прийти і наступного тижня. Співробітники Центру екологічної інформації (ІІІ поверх) запрошують і вас на черговий сеанс у неділю, 24 жовтня, о 16.00. Обов’язково здивуємо вас ще одним чудовим фільмом у жанрі нуару!
УВАГА: для відвідування бібліотеки при собі необхідно мати документ про повну вакцинацію проти COVID-19!
*саспенс – це інструмент драматургії для руху сюжету, що створює атмосферу тривожної невизначеності, напруженого очікування, остраху невідомого, передчуття чогось жахливого.