18.11.2024
Учні Херсона дізналися про екологічні збитки від війни
Центр екологічної інформації КЗ «Херсонська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Олеся ...
25.10.2024
Поточний стан справ у заповіднику «Асканії-Нова»
Скоро зима і всі природоохоронні заклади готуються до холодів. Не виняток і біосферний заповідник ...
20.10.2024
Через паління сухої трави та обстріли втрачаємо ліси
Для нашого довкілля вересень став місяцем лісових пожеж. Вогнеборцям довелося ліквідувати 19 лісових ...
У Центрі екологічної інформації Гончарівки чергова зустріч «Клубу
любителів нуару» відбулася не як зазвичай у неділю, а посеред
робочого тижня у четвер. Цей експеримент був вдалим – користувачам
бібліотеки справді зручніше приходити у будні.
Фільм, який ми підібрали цього разу «Банні Лейк зникла» (1965 р.) це
екранізація однойменного детективного роману письменниці Евелін
Пайпер. Режисер стрічки - Отто Премінгер. Він також знаний майстер
нуару, і дослідивши його фільмографію можемо впевнено сказати, що
ця робота є однією з найбільш моторошних у його кар’єрі. Це і
недивно, адже йдеться про зникнення дитини навколо, якого і
розгортається сюжет.
Дія фільму відбувається у Лондоні, тому серед акторського складу зірки
британського кіно: Лоуренс Олів’є (слідчий), Керол Лінлі (Енн, мати
Банні Лейк) та Кір Дуллі (брат Енн). Сюжет розгортається дуже швидко –
про зникнення дівчинки глядач дізнається чи не на початку фільму.
Напруга зростає кожні п’ять хвилин. І якщо на початку фільму поліція та
головний слідчий у справі намагалися розкрити злочин та знайти
дитину, то вже на екваторі цієї історії вони підозрюють, що ніякої
дівчинки не було і це просто плід хворобливої уяви Енн: у дитячому
садочку Банні ніхто не бачив, речі, фото і документи дівчинки з
квартири також зникли згодом. Втім згорьована мати продовжує
шукати дочку... Чим же закінчилася ця моторошна історія? Чи існувала
дівчинка насправді? Якщо так, то де вона, і хто її викрадач? Не будемо
спойлити, стрічку легко знайти у мережі.
Фільм "Банні Лейк зникла" не здобув схвалення кінокритиків, його
часто порівнювали з "Психо" Хічкока не на користь першого. Сам же
Премінгер вважав "Банні Лейк зникла" своєю невдачею до кінця життя.
Але згодом у стрічки з'явилося чимало прихильників, і вона здобула
статус культової.
Варто зазначити, що режисер Отто Премінгер цікавий насамперед тим,
що порушував у своїх фільмах заборонені на той час у США кодексом
Гейза теми: наркозалежність, вагітність, гомосексуалізм, позашлюбні
стосунки, згвалтування тощо. Але експерименти режисера виявились
напрочуд вдалими, за найкращу режисуру Премінгер здобув три
нагороди "Оскар", три "Золотих глобуси" та ще низку нагород на інших
фестивалях.
Центр екологічної інформації запрошує поціновувачів нуару на
наступну зустріч у четвер о 15.00.