04.05.2025
В Україні досі знаходять снаряди Другої світової
Наразі Україна вважається найбільш замінованою країною в Європі. Це й не дивно, адже війна у нас ...
26.04.2025
Чорнобильська трагедія: нові виклики та перестороги
Щороку, в цей день світ згадує сумні та моторошні події – 38 роковини Чорнобильської аварії. ...
25.04.2025
Скільки ще олії залишилося в річці Південний Буг?
Останній місяць співробітники Центру екологічної інформації Гончарівки намагалися з’ясувати скільки ...
31 жовтня 1996 року 6 причорноморських країн – Болгарія, Грузія, Росія, Румунія, Туреччина та Україна – підписали Стратегічний план дій, що направлені на врятування й захист Чорного моря. План передбачає заходи зі зменшення забруднення, надання коштів на екологічні проекти, початок розробок технологій, які не шкодять довкіллю.
Для Херсонщини проблеми Чорного моря є дуже актуальними. Щорічний річковий стік у море становить близько 310 км3, у тому числі через Дунай та Дніпро на його найбільш мілководну площу, де зароджується основна частина всіх живих організмів. У морі мешкає більше 2,5 тис. видів тварин і риб, а рослинний світ представлений понад 270 різновидами багатоклітинних зелених, червоних і бурих донних водоростей, фітопланктон включає не менше 600 видів.
Але життєздатність Чорного моря значно погіршилася порівняно з попередніми трьома десятиліттями. За даними «Морської Червоної книги», на мапі небезпечних регіонів Чорне море посідає І місце за забрудненням нафтопродуктами. Близько 160 видів морських тварин знаходяться на межі вимирання, а найнебезпечнішою зоною щодо забруднення нафтою є Одеський порт.
Головна ідея цьогорічного Міжнародного дня захисту Чорного моря – екологія та збереження чорноморського басейну.
З цієї нагоди Центр екологічної інформації Гончарівки підготував для дітей з гуртка Херсонського обласного центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді презентацію про проблеми екології Чорного моря, поточний екологічний стан і дії щодо його поліпшення, у тому числі і протидії перелову риби, який завдає значної шкоди морській екосистемі.
Також дітям запропонували екологічні ігри: «Морські однофамільці» – треба було назвати якомога більше представників морської фауни, що мають таку ж назву, як і сухопутні тварини; «Знайди собі пару» – учні розбилися на 2 команди, одна група отримала папірці із зображенням морських мешканців, інша – фотокартки підводних жителів. Такі забавки в інтерактивному форматі допомогли юним відвідувачам книгозбірні краще познайомитися з фауною Чорного моря.